شعار سال 1403 جهش تولید با مشارکت مردم


مهمان سرای خواهران در محوطه دانشگاه قرار دارد. دانشجویانی دختری که فاصله محل سکونت آن ها تا دانشگاه زیاد است، می توانند در مهمان¬سرا ساکن شوند. اسکان در مهمان سرا مستلزم عقد قرارداد، واریز اجاره ماهیانه و پایبندی به ضوابط زیر است.

بسمه تعالی

دانشگاه دانش البرز

معاونت دانشجویی

"ضوابط و مقررات اسکان در مهمان­سرای خواهران"

 

  • برای پیشبرد بهتر امور، رئیس محترم دانشگاه برای مهمان­سرا سرپرست تعیین نموده است. لطفاً نهایت همکاری را با ایشان داشته باشید.

 

  • ایجاد آرامش : محیط مهمان­سرا به خاطر دارا بودن جنبه عمومی با محیط منزل و خانواده بسیار متفاوت است و انتظار می­رود که دانشجویان ساعت استراحت و مطالعه و مکالمه با تلفن را رعایت کرده تا مزاحم هم اتاقی­های خود نباشند. آرامش شرط اول یادگیری است. ساعت عرفی برای استراحت 23 الی 7 صبح می­باشد که رعایت سکوت در این ساعات نشان دهنده بلوغ روانی دانشجویان است.

 

  • نظافت و نگهداری مکان­های عمومی: مکان­های عمومی شامل سالن مطالعه، سالن تلویزیون، آشپزخانه، نهارخوری، سرویس­های بهداشتی و حمام  برای استفاده عموم دانشجویان است و هزینه گزافی بابت تجهیز این مکان­ها صرف شده است. نظافت و بهداشت و نگهداری این مکان ها بسیار حائز اهمیت است .

 

  • رعایت بهداشت فردی : لوازم استحمام از قبیل کیسه حمام و لیف و حوله و همچنین دمپایی و روسری و کلاه و وسایل خواب بایستی اختصاصی باشد. لذا دانشجویان نباید از لوازم شخصی یکدیگر استفاده کنند. لباس­های خود را به طور مرتب در مکان­های در نظر گرفته شده قرار دهید و از بی­نظمی و به هم­ریختگی اتاق جلوگیری کنید.

 

  • نظافت مهمان­سرا بر عهده خود دانشجویان است. ضروری است در فاصله­های زمانی منظم نسبت به نظافت مهمان­سرا اقدام نمایید.

 

  • برای حفظ بهداشت مواد غذایی ضروری است مواد غذایی فاسد شدنی در یخچال نگهداری گردد و برای جلوگیری از ورود آلودگی به داخل یخچال‌ها، مواد اولیه تهیه شده از بازار مانند (میوه و سبزیجات) شسته شود و سپس در داخل یخچال نگهداری شود. دانشجویان نباید بیش از ظرفیت یخچال مواد غذایی در آن قرار دهند به طوری که درب یخچال باید همواره قابل بستن باشد. پاکیزه نگه داشتن قسمت‌های داخلی یخچال بر عهده دانشجویان می‌باشد لذا لازم است هر 15 روز یکبار یخچال خاموش و نظافت آن انجام شود.

 

  • استفاده از دخانیات اکیدا ممنوع می باشد. طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌٨ ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد و از دانشگاه و مهمان­سرا که قشر فرهیخته جامعه در آن حضور دارد انتظار می رود از استعمال دخانیات پرهیز نمایند.

 

  • رعایت بهداشت عمومی : با شستن به موقع ظروف از تجمع میکروب­ها و حشرات موزی و بوی نامطبوع جلوگیری کنید. با رعایت بهداشت عمومی علاوه بر حفظ بهداشت، از لحاظ جلوه ظاهری، مکان مرتب و شکیلی را مشاهده می کنید .

 

  • مصرف غذاهای سالم به سلامت بدنی شما کمک می­کند. در انتخاب نوع غذا دقت کنید و اگر در بیرون از دانشگاه مواد غذایی خریداری می­کنید از مکان­های مطمئن خریداری نمایید و تا حد امکان سعی کنید ازمصرف غذاهای آماده خودداری نمایید.

 

  • از نگهداری حیوانات خانگی و غذا دادن به گربه و حیواناتی که در محوطه مهمان­سرا مشاهده می شود خودداری کنید چرا که صدای آنها آرامش دیگران را مختل می کند و باعث شیوع بیماری­های خاص می شود .

 

  • در شستشوی ملحفه­ها و لباس­های خود دقت کنید. شستن به موقع آن­ها از بیماری­های پوستی و واگیردار جلوگیری می­کند لطفاً در انجام آن کوشا باشید.

 

  • زباله های خود را در پلاستیکی که بتوان درب آن را بست، قرار دهید تا از ازدیاد حیوانات موذی جلوگیری شود. زباله ها را هر چه سریع تر از مهمان­سرا خارج کنید.

 

  • ما به عنوان دانشگاه تلاش می­کنیم میزبان خوبی برای شما بزرگواران باشیم. متقابلاً انتظار داریم شما نیز به عنوان مهمان به ضوابط و مقررات ابلاغی از طرف دانشگاه احترام بگذارید.

 

  • در موارد نادر، چنانچه دانشجویی نسبت به ضوابط و مقررات ابلاغ شده کم توجه باشد، از ادامه اسکان وی در مهمان­سرا معذور خواهیم شد.